Reiselivssektoren jubler i forbindelsen med USA som vekker kontrovers i Sevilla
Hotelleiere og reisebyr?er understreker viktigheten av ? gjenopprette direkteflyvninger med New York for ? styrke konkurranseevnen til Costa del Sol, men beklager samtidig at hovedstaden i Sevilla kritiserer dette tiltaket – Politiske reaksjoner skjedde i begge destinasjonene
Bedringen et ti?r etter en direkte forbindelse mellom Malaga og New York har blitt applaudert h?yt av hotelltalspersoner, reisebyr?foreningen, hotelleiere direkte knyttet til det internasjonale segmentet eller offentlige representanter for hele provinsen. Myndighetene i den sevilliske hovedstaden ?pnet imidlertid en dialektisk krig i denne forbindelse som har blitt kritisert p? Costa del Sol.
Tiltaket vil styrke konkurranseevnen til Costa del Sol, som fremhevet av kilder fra Sevilla reisebyr?er, gruppert under navnet Aevise, men ogs? fra selve byen Sevilla. Presidenten for Aevise, Jos? Manuel Lastra, p?pekte at dette er «gode nyheter» for turisme i hele Andalusia, s? vel som Sevilla «fordi linjen bringer turister n?rmere byen v?r.»
P? sin side feiret r?dmannen for turisme, kultur og idrett , Arturo Bernal, den «gode nyheten» som gjenopprettingen av den direkte New York-M?laga-forbindelsen betyr, som vil begynne ? operere neste juni med tre flyvninger til uken. Han uttrykte at det er en «veldig viktig flytur for samfunnet v?rt og har en dobbel betydning.»
?
«N?r turistministeren er fra Malaga og det samme er viseministeren og generalsekret?ren, er det en risiko for ? tenke med en n?rsynt visjon at turisme i Andalusia bare er Costa del Sol.»
Les ogs?: United Airlines til Malaga
Den sevilliske r?dmannen forsikret selv at avgj?relsen til flyselskapet ikke er «marked, fordi Sevilla er den tredje eller andre byen i Spania, det avhenger av tiden p? ?ret, n?r det gjelder ? motta amerikanske turister og den f?rste i Andalusia, og i tillegg, Den har et fire- eller femstjerners hotelltilbud, hvor den amerikanske bes?kende beveger seg, noe som dobler eller tredobler hotellkapasiteten til Malaga?.
?
P? sin side uttrykte PP-kandidaten for ordf?rer i Sevilla, Jos? Luis Sanz , at han var «veldig lei seg for at nok en gang en annen andalusisk hovedstad er foran Sevilla, etter at denne kommunestyret siden 2017 har snakket om den direkte flyforbindelsen Sevilla- New York. Det er ikke et problem for Junta de Andaluc?a. Problemet er at Sevilla ikke gj?r leksene sine, de vet ikke hvordan de skal posisjonere denne byen p? internasjonalt niv?. N?r Sevilla ankommer stedet, har Malaga allerede jobbet i flere m?neder eller ?r. Det er forskjellen, ordf?reren i Sevilla er ikke opp til oppgaven verken n? som ordf?rer eller f?r som delegat for turisme og urbanisme?.
?
For ordf?reren i Costa del Sol-hovedstaden, Francisco de la Torre, er den direkte flyvningen kunngjort av United Airlines mellom Malaga og New York «veldig positive nyheter for det andalusiske samfunnet» . P? samme m?te, i forhold til denne kritikken fra Sevilla for det faktum at flyet er i Malaga, hevdet han at det ikke er «s? viktig at det er en eller annen by», siden det vil resultere i samfunnet og ogs? forsvarte arbeidet» Styrets m?l.
?
«Andalusia er et flott turistomr?de og det du m? ha er ambisjoner,» konkluderte De la Torre. Han refererte dermed til Andalusia Soul -prosjektet, som er «n?yaktig koordinering og samarbeid» av de fire andalusiske byene, la Granada og C?rdoba til, «med styret for ? fremme i fjerne markeder.»
Overnattingssteder p? Costa del Sol, som de som tilh?rer nettverket Paradores de Espa?a, de to i Ronda og Antequera, de to i hovedstaden i Malaga og den i byen Nerja i Axarquian, har jobbet i ?revis for ? forsterke og ?ke tilstr?mningen av turister amerikanere. Og bedrifter med et nordamerikansk firma vil ogs? dra direkte nytte av, som tilfellet er med Hilton, med tilstedev?relse p? Costa del Sol og i byer som Sevilla selv.
?
Andre hotelltalspersoner p? Costa del Sol, knyttet til arbeidsgiverforeningen Aehcos eller internasjonale kjeder som opererer i provinsen Malaga, uttrykte sin intensjon om at offentlige representanter ikke gjen?pner dialektiske kriger mellom provinsene, samtidig som de minnet om at inflasjonstider m? bekjempes med nye muligheter for ? tiltrekke seg markeder.
?
Dermed la de vekt p? kj?pekraften til den nordamerikanske bes?kende, som vanligvis forlenger oppholdet for ? gj?re disse langdistanseflyvningene l?nnsomme.