Costa del Sol Avisen

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Rabattkode
page
Costa del sol Avisen - Amazone stopper flere forfalsninger

Amazon identifiserte og stoppet dobbelt så mange forfalskninger i 2022

E-handel økte investeringene i global merkevarebeskyttelse med 70% til 1,2 milliarder dollar og klarte å beslaglegge 6 millioner imitasjoner

 

Presidenten for Andema, Rosa Tous, tilsto i fjor at en av hovedutfordringene til denne foreningen for forsvar av merkevaren var å øke bevisstheten om farene ved forfalskning. «Mange ganger vet ikke forbrukeren hva som ligger bak, og det er svindel, i mange tilfeller hvitvasking og til og med menneskehandel,» sa dette direktivet den gang. Den gode nyheten er at enheten ikke er alene om denne bekymringen. Den dårlige nyheten er at denne typen svindel ikke stopper. Amazon e- handelsgigant samler i sin tredje ‘Brand Protection Report’ at den i fjor identifiserte og beslagla mer enn seks millioner forfalskede produkter som forsøkte å selges gjennom den virtuelle utstillingsvinduet globalt. Dette volumet betyr å multiplisere med to tallene fra året før.

 

For selskapet grunnlagt av Jeff Bezos og for tiden drevet av Andy Jessy, er dette i stor grad et scenario å feire: det betyr at det i økende grad lykkes med å dempe «aktiviteten til påståtte krenkere» og har «en håndgripelig innvirkning utover Amazons egen butikk. Uten å gå lenger, økte selskapet i 2022 volumet som ble tildelt denne typen tiltak knyttet til merkevarebeskyttelse med 33% . Totalt ble 1.2 milliarder dollar (1.1 milliarder euro) investert i teknologi og ansettelse av spesialisert personell.

 

«Vi er stolte av det vi oppnådde i fjor, videreutvikle teknologien vår for å forutse handlingene til krenkere og fordoble vår innsats for å inngi rettslige skritt,» sa i en uttalelse, visepresident for globale selgertjenester hos Amazon, Dharmesh Mehta. «Vi vil fortsette å innovere og samarbeide med alle relevante interessenter for å redusere forfalskning til null,» legger han til.

 

I rapporten forklarer selskapet at strategien har involvert å forbedre leverandørverifiseringssystemet , gi merker beskyttelsesverktøy, rapportere forfalskninger til retten og avsløre eksistensen av disse praksisene slik at de når forbrukeren.

 

Videochatter og deteksjonsteknologi


«Det direkte verifiseringssystemet for nye selgere gjennom videochat, sammen med de kontinuerlige fremskrittene i vår risikodeteksjonsteknologi basert på maskinlæring, avskrekker lovbrytere fra å prøve å opprette nye kontoer på Amazon,» forteller han om den første delen av selskapets strategi, som innrømmer at den i 2022 stoppet 800.000 forsøk på å opprette falske selgerkontoer, i dette tilfellet en betydelig nedgang sammenlignet med de 2,5 millioner identifisert i 2021.

 

Den andre dreier seg om Amazon Brand Registry, som reduserer arbeidet til merker når det gjelder å varsle krav. For det tredje viser selskapet til de 1300 lovbryterne som selskapets egen enhet for forfalskning av forbrytelser rapporterte til myndigheter i USA, EU, Storbritannia og Kina. Dette tallet er også nesten det dobbelte av 2021. Til slutt har e-handelsgiganten lansert forebyggende markedsføringskampanjer, spesielt fokusert på det nordamerikanske markedet.

 

Som paradigmatiske eksempler fremhever Amazon beslaget i april av hundrevis av imiterte Ferragamo-merkebelter i Kina takket være noen av disse mekanismene eller klagen i juni, sammen med Cartier , av en influencer og åtte selskaper for å promotere forfalskede luksusvarer.

 

Translate ?