Marbella vil delta i løpet av vinteren og våren på fem messer i reiselivssektoren i Europa og i en kommersiell aksjon i USA av den spanske luksusforeningen. Kommunen vil delta i mars på ITB i Berlin, i Tyskland, et turistarrangementet som ikke har vært i stand til å holdes de siste tre årene på grunn av utbruddet av koronaviruspandemien og som «vi kommer tilbake for å minne det tyske markedet på av alle attraksjonene i byen vår », påpeker daglig leder for byrådsområdet, Laura de Arce.
Deretter vil reklameaksjonene overføres til kommunen, med arrangementer som Traveler Made, som vil samle mer enn 850 internasjonale luksusreisebyråer for tredje gang i Marbella, eller møtet til In Voyages, en forening av byråer i turisme segmentet. Til disse møtene vil det bli lagt til Iagto Europen Convention, et nyopprettet arrangement som vil samle de mest relevante golfturoperatørene og som har valgt Marbella for sin innvielse i et år der Costa del Sol vil være vertskap for Solheim Cup for kvinners turnering, en av de mest fremragende i den profesjonelle kretsen.
I løpet av den siste uken har kommunen deltatt i en kommersiell aksjon i New York og Miami med den spanske luksusforeningen, «hvor vi opprettholdt en omfattende arbeidskalender , med avtaler både med reisebyråer som tilhører luksussektoren, så vel som med journalister, bloggere og golfselskaper”, forklarer De Arce.
Kampanjene for Marbella i 2023 begynte på International Tourism Fair, som ble holdt i Madrid fra 18. til 22. januar.
Kommunens utstiller var vertskap for 25 arrangementspresentasjoner og mer enn 80 arbeidsmøter i en avtale der Marbella promoterte golfsegmentet og presenterte en ny promoteringskampanje, som samlet mer enn 200 gjester fra ulike sektorer. I løpet av januar måned deltok Marbella også på Vakantiebeurs-messen, som ble holdt i Nederland, samt Matka Nordic Travel Fair, i Finland.
«Begge møtene har vist vår styrke som en destinasjon på toppnivå, med spesiell vekt på kampanjen ‘Marbellas energi er solen’ , som vi lanserte i fjor høst», forklarer turistdirektøren. Turistdelegasjonens agenda har også inkludert Salon Tourissima i Frankrike, et marked av stor interesse som avsluttet 2022 med rekord på 49 432 turister, og Holiday World Show i Irland.