Costa del Sol Avisen

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Rabattkode
page

H?yhastighets lavpristog fra Malaga




Costa Del Sol Avisen - Tog Iryo Malaga - Madrid

Lavpris h?yhastighetstog mellom Malaga og Madrid

Oppstarten til Avlo, Iryo og Ouigo vil ?ke jernbanekonkurranse og gj?re h?yhastighet mer tilgjengelig




Raquel S?nchez, minister for transport, mobilitet og urban agenda, forsvarte p? Rail Live-messen den grunnleggende rollen som liberalisering spiller for ? fremme bruken av toget til skade for andre mindre b?rekraftige transportmidler. Ankomsten av konkurranse i dette markedet favoriserer utseendet til «mer konkurransedyktige priser» og et st?rre tilbud i h?yhastighetstog, noe som gj?r dem mer tilgjengelige.

?

Ministeren forsikret at en av mottakerne av jernbaneliberaliseringen vil v?re M?laga, for i 2023 vil de nye operat?rene begynne ? tilby sine tjenester p? h?yhastighetslinjen M?laga – Madrid.

?

Raquel S?nchez sa: «V?rt departement er fast forpliktet til jernbaneliberalisering, konkurranse og markeds?pning, som ikke alltid forekommer blant v?re fellesskapspartnere, og som gir reisende flere alternativer og mer konkurransedyktige priser, noe som bidrar til ? endre modal». Disse uttalelsene i Rail Live som finner sted i disse dager i Malaga, henspiller p? Avlo, den lave kostnaden for Renfe, Iryo og Ouigo.

?

Ministeren brukte h?yhastighetslinjen som forbinder Madrid og Barcelona som et eksempel p? vellykket liberalisering. Tilsynekomsten av konkurranse for?rsaket en reduksjon p? 43% i prisen p? AVE de siste tre m?nedene. Det er viktig ? huske at de nylig begynte ? tilby sine tjenester i korridoren, og ble det fjerde jernbanemerket som opererer.



Costa Del Sol Avisen - Tog Avlo Malaga - Madrid

?

Den store satsingen

Under ministerens tale p? den ?rlige messen dedikert til jernbanesektoren og utfordringene som venter den i fremtiden, understreket hun at toget er departementets ?storsatsing?. Det er ogs? et av de kraftigste verkt?yene n?r det gjelder ? komme videre i dekarboniseringen av transport og reduksjon av utslipp. Utviklingen av jernbanenettet sammen med liberalisering og innovasjon er grunnleggende grep for ? fremme denne modale endringen takket v?re en forbedring av tilbudet og kvaliteten p? tjenesten.

?

raquel sanchez kommenterte at jernbanesektoren ogs? drar nytte av denne konkurransen. Inntreden av nye selskaper «er ? v?re synonymt med innovasjon, uten ? undergrave kvaliteten som alltid har kjennetegnet spansk h?yhastighet».

?

Innovasjon

Departementets satsing er rettet inn mot jernbanens framtidige utfordringer, med sikte p? at sektoren skal v?re i forkant av innovasjon, med satsing p? digitalisering av transportkjeden.

?

Ministeren kunngjorde avgangen til SIMPLE, en digital plattform fremmet av Mitma for transport av varer. Den vil snart v?re i drift med sikte p? ? lette utveksling av data i sanntid og sikre interoperabilitet i logistikkkjeden.

?

N?r det gjelder passasjertransport, lanserte Renfe d?c?. Denne applikasjonen er en mobilitetstjeneste for ? planlegge turer og flytte hvordan og hvor brukeren vil. I prinsippet vil applikasjonen tilby alle Renfe- tjenester, b?de Cercan?as, Media Distancia, AVE og Larga Distancia, samt taximobilitetstjenester, delte motorsykler, VTC og scootere.

?

Investering

Departementets satsing p? jernbanen gjenspeiles i de offentlige investeringene som er gjort de siste ?rene. Dette konsoliderer den prioriterte rollen er gitt til toget i kampen mot klimaendringer og reduksjon av utslipp.

?

Raquel S?nchez forklarte: ? Jernbanen leder i 2023 igjen investeringene v?re med nesten 8 milliarder euro . I budsjettene, i tillegg til investeringer i h?yhastighet, bevilger vi mer enn 3.4 milliarder til forstadsnettet og konvensjonelt nett, noe som representerer en ?kning p? 22%?. Ministeren understreket at forsterkning av investeringene er mulig takket v?re planen for gjenoppretting, transformasjon og motstandskraft.

?

Engasjementet for utvikling av h?yhastighetshastighet har oversatt til et nettverk som forbinder 70% av spanjolene og som vil n? rundt 4.000 kilometer f?r slutten av ?ret med oppstarten av AVE til Murcia. Ministeren fremhevet at denne investeringen p? mer enn 60 milliarder euro bidro til den sosio?konomiske utviklingen og territorielle strukturen i landet.

?

If?lge Mitma gjorde denne investeringen det mulig ? generere besparelser p? n?rmere 6 milliarder euro mellom 1992 og 2021 hvis dens innvirkning p? klimaendringer, forurensning og ulykkesrater blir evaluert.

?

Regjeringen og departementet jobber sammen i et fors?k p? ? gj?re jernbanen mer tilgjengelig for alle med bedre infrastruktur, tilbud, tjenester og politikk. En av de mest fremragende er togbonusen for tilbakevendende brukere. Ministeren gjentok: «De mer enn 2,2 millioner gratiskortene for Cercan?as, Rodalies og Media Distancia som Renfe har utstedt p? bare to m?neder», pr?ver ? demonstrere suksessen til denne forpliktelsen til jernbane og offentlig transport.


Translate ?